Posted by: Bænkevarmer | juli 30, 2008

Arsenal vandt stort og sæsonen begynder at nærme sig.

I aften spiller vi mod Stuttgart, og vi kommer nok til at se mange førsteholdsdrenge i aktion. Jeg kommer nok ikke til at se kampen, men glæder mig til en gang extended highlights med Robin, Nasri, Big Phil(for real)og de andre. Kampen mod Stuttgart og Emirates Cup i weekenden vil give os et klarere billede af, hvad der er Le Boss’ planer for den nye sæson. De mest tydelige spørgsmålstegn er, hvem der skal være sidekick til Cesc på den centrale midtbane; om William Gallas forbliver som Arsenal Captain og hvem der bliver Arsenals foretrukne to oppe foran.

Med købet af Ramsey har vi helt sikkert købt en spiller med enormt potentiale, hvilket han allerede har vist med nogle selvsikre præstationer i sæsonens første træningskampe. Kampene har dog været mod mindre gode hold, og det er hans præstation i aften og i weekenden, der ville vise hvor langt han egentlig er. Jeg tror dog ikke på, at han i år kan blive førstevalg på pladsen, og derfor bør vi måske kigge over mod Denilson og Diaby.

Sidste sæson var svær for dem begge to. De havde store dele af sæsonen ødelagt af skader og Flamini tog virkelig den chance han fik, hvilket også begrænsede deres muligheder. Diaby spillede i nogle kampe på Rosicky’s plads i venstre side, men ofte så han fejlplaceret og doven ud på denne plads. På baggrund af sidste sæson burde begge spillere ikke banke på til en førsteholdsplads. Men modsat, så viste de begge i sæsonen før det, hvad deres potentiale er og især Denilson viste i forrige sæson meget højt bundniveau i en lang række kampe, og på baggrund af det var der mange der trofast stolede på, at vi her havde Gilbertos afløser. Hvis jeg skal nævne en kamp, hvor Denilson var stærk, så tænk på Carling Cup finalen mod Chelsea. De første 65 minutter af den kamp udspillede Denilson og Cesc fuldstændigt Chelseas multimillion midtbane.

Jeg tror, at Wenger køber endnu en spiller i 20-23 års alderen(Bischoff) og det bliver vores eneste tilføjelse på midtbanen. Mit bud er, at giver han Diaby og Denilson chancen på den centrale midtbane og forhåbentligt giver han også Cesc nogle flere pauser. Cesc spillede for mange kampe sidste år. Han var god i dem alle, men det ville være fint, hvis hele holdet ikke stod og faldt med ham.

Update: The gunners har som ventet signet Fransk-portugiseren Amaury Bischoff til midtbanen. Prisen er gratis, hvilket er langt langt billigere end de 155 millioner plus Steve Finnan som Liverpool betaler for Gareth Barry. Først Robbie Keane og nu Barry, hvor får Liverpool de mærkelige ideer fra? Godt 350 millioner kroner for to spillere, som efter min mening ikke vil forstærke deres hold.

Imorgen skriver jeg lidt om kaptajn spørgsmålet.

FYI Arsenal tævede Burgenland XI med 10-2. Burgenland var dårlige, men Bendtner lavede fire og Carlos Vela lavede 3. 16-årige Jack Wilshire ser stadig absurd lovende ud og lavede 2 plus et hav af assists. Glæder mig til weekenden, hvor vi spiller mod Juve og så Real Madrid.

Responses

  1. Der blev jeg taget på sengen ang. Bischoff, men du gav jo linket til youngguns som havde en udemærket artikel om den unge knægt.

    Jeg har før skrevet måske lidt ironisk om ham, men jeg må indrømme han lyder spændende. Det bliver spændende at se de nye `signings´ i nær fremtid.

    For ikke set en dyt Arsenal i denne Weekend – Sad!


Skriv et svar

Kategorier

